Ga verder naar de inhoud

VOLZET!! Low Budget, High Value Workshop

5 november 2009
Op vrijdag 4 december komt Richard Jobson tijdens het Internationaal Kortfilmfestival Leuven zowel uitleggen wat de rol van de regisseur in het digitale tijdperk is, als tonen welke aanpak de meest efficiënte kan zijn. MEDIA Desk en het Vlaams Audiovisueel Fonds, in samenwerking met IKL en The Script Factory, zijn dan ook verheugd u uit te nodigen voor Low Budget, High Value, een workshop in digitaal filmmaken.
Vrijdag 4 december van 10u tot 17u op het Internationaal Kortfilmfestival van Leuven -------------------------------------------------------------------------------- In een vorig leven was Richard Jobson rock’n’roll-zanger, poëzieschrijver en tv-presentator. Tegenwoordig houdt de Brit zich bezig met schrijven, produceren en regisseren. De Brit zweert bij digitale films met een laag budget en een hoge production value. Al zijn langspeelfilms zijn digitaal gefilmd en gemaakt voor bedragen tussen 300.000 en 500.000 pond. Jobson probeert de mogelijkheden van digitale technologie voor elk project volledig te benutten, met als resultaat de combinatie van ambitieuze inhoud en een originele visuele benadering. Of wat dacht je van het autobiografische 16 Years of Alcohol, de romantische sci-fi A Woman in Winter of zijn nieuwste New Town Killers. In zijn ambitie om nieuwe digitale formats te creëren, overschrijdt Jobson snel de grenzen van het bioscoopscherm. Zo werkte hij mee aan de multiplatform-projecten I am Digital, waar hij een BAFTA voor won, en opvolger Am I Digital. Beide zijn ondertussen opgepikt door Sony voor een toepassing op Playstation 3. Momenteel werkt Jobson Bloodline af, geproduceerd door Wong Kar Wai, en ontwikkelt hij een Macbeth-film met de visuele tools van Sin City en 300. Programma 10u-13u: Rol van de regisseur - Interpretatie van het scenario - Creatie van een visuele stijl - werken met acteurs - Gebruik van muziek en sound design - Montage - Communicatie Tijdens deze sessie stelt Jobson zijn werk voor en toont hij, aan de hand van clips, de mogelijkheden van digitale technologieën. Hij gaat in op nieuwe manieren van verhaalvertellen en een creatieve omgang met microbudgetten. 14u-17u: Workshop regie In deze praktische en interactieve sessie kijkt Jobson naar de verschillende manieren waarop vertolking gebruikt wordt om toon en betekenis te optimaliseren. Hiervoor zal live met enkele acteurs gewerkt worden. Praktisch Waar? STUK Naamsestraat 96 3000 Leuven Wanneer? Vrijdag 4 december van 10u tot 17u Er zijn koffiepauzes voorzien, voor de lunch staan de deelnemers zelf in. Inschrijven? Stuur een mail naar bert@mediadesk-vlaanderen.eu met daarin een korte beschrijving van de projecten waar je momenteel mee bezig bent en op welke manier je met digitale mogelijkheden werkt of daar ambities in hebt. Om zo interactief mogelijk te kunnen werken, zijn er slechts 40 plaatsen beschikbaar. Principe is first come, first served. De prijs is 25€.