Ga verder naar de inhoud

VAF stapt over naar elektronische aanvraagdossiers

20 januari 2012
In de loop van 2012 maken het VAF/Filmfonds en het VAF/Mediafonds de overstap naar elektronische aanvraagdossiers. In tijden van grote ecologische uitdagingen én technologische oplossingen kunnen wij als publiek Fonds niet achterblijven om de papierberg te verminderen.
Concreet houdt dit in dat u vanaf april 2012 slechts 1 papieren aanvraagdossier moet indienen, naast een elektronische versie van uw aanvraagdossier per mail of op digitale drager. Het papieren dossier zal, zoals ook nu het geval is, bij het VAF gearchiveerd worden. Het elektronische dossier zal gebruikt worden voor de beoordeling door de commissies. Tot april 2012 voorzien wij een overgangsregeling. Voor de deadlines in februari en maart vragen wij u nog steeds 9 exemplaren van het papieren dossier, aangevuld met een elektronische versie van het aanvraagdossier. Voor de specifieke vereisten waaraan dit elektronische dossier moet voldoen, verwijzen wij u graag door naar de aangepaste aanvraagformulieren op de website. Vanaf april 2012 zullen de aangepaste aanvraagformulieren online staan. Let erop dat u vanaf dan, maar ook tijdens de overgangsregeling, steeds het meest recente aanvraagformulier gebruikt. Vanaf de deadline van 7 mei 2012 wordt het nieuwe aanvraagsysteem verplicht voor alle indieners. Uiteraard zullen wij tijdens de overgangsperiode en achteraf beschikbaar zijn voor advies en uitleg bij de indiening van uw dossier. Hebt u nu al vragen, contacteer dan: AnimatieKaren Van Hellemontkvanhellemont@vaf.be 02 226 06 51 DocumentaireMyriam De Boeckmdeboeck@vaf.be02 226 06 49 FilmLab + korte fictiefilmSander Vanhellemontsvanhellemont@vaf.be02 226 06 48 FictieDirk Coolsdcools@vaf.be02 226 06 50