Ga verder naar de inhoud

Twee eerste prijzen voor Location Flanders op 2011 AFCI Marketing Awards

8 juni 2011
Location Flanders, het centrale filmloket voor Vlaanderen, heeft twee eerste prijzen gewonnen op de 2011 AFCI Marketing Awards. Dit in de categorieën 'Best Production Guide' en 'Best Digital Media'. De prijzen werden het voorbije weekend uitgereikt tijdens de 26e editie van de AFCI International Locations Trade Show en de PGA Produced By Conference in The Walt Disney Studios in Burbank, Californië (3-5 juni).
De jury, met zowel vooraanstaande experts uit de marketing- en reclamesector als filmprofessionals uit Hollywood, bleek onder de indruk van de digitale strategie die Location Flanders tijdens het voorbije jaar heeft ontwikkeld en in de praktijk gebracht. Vooral de dynamische aanwezigheid op diverse sociale mediaplatforms zoals Facebook en Youtube en de lancering van een elektronische nieuwsbrief als aanvulling op de website werd hierbij geloofd en bekroond met een eerste prijs voor ‘Best Digital Media’. Vorig jaar won de locationflanders.be site al de eerste prijs in de categorie 'Best Website' van de AFCI Marketing Awards. Uitzonderlijk besliste de jury om in de categorie van 'Best Production Guide' voor de tweede maal achtereenvolgens een prijs uit te reiken aan de 'Location Flanders Shooting Manual'. De 'Shooting Manual' werd dit jaar echter beoordeeld als onderdeel van een totaalpakket (‘The Flanders Power Pack’) bestaande uit verschillende gespecialiseerde publicaties (w.o. een brochure over de Belgische tax shelter, over locaties van de Eerste Wereldoorlog, etc.). Volgens de jury valt het pakket niet alleen op door zijn aantrekkelijke vormgeving, maar ook door een beknopte inhoud die volledig op maat van de beoogde gebruikers is samengesteld. Een andere publicatie van Location Flanders, het 'e-Mission Handboek', kreeg een speciale vermelding van de jury. In oktober vorig jaar werd het handboek zowel in gedrukte versie als elektronisch uitgebracht met als doel het informeren en sensibiliseren van de audiovisuele sector om samen de ecologische voetafdruk te verkleinen. De publicatie kon verder ook rekenen op de lof van de Green group van de Producers Guild of America (PGA). Het is voor het tweede jaar op rij dat Location Flanders in de prijzen valt op de Trade Show. Vorig jaar haalde het filmloket een eerste prijs in de categorie 'Best Website', en twee tweede prijzen in de categorieën 'Best Production Guide' en 'Best Direct Marketing'. Christian De Schutter (Location Flanders/Flanders Image): “Ik ben natuurlijk trots dat zo'n jonge filmcommissie als de onze het opnieuw haalt van grote en doorgewinterde organisaties uit Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, de VS, enz. Het betekent voor ons een belangrijk schouderklopje, zowel voor de zes op dit ogenblik aangesloten Vlaamse filmsteden als voor het Location Flanders-team in Brussel en het Antwerpse agentschap Mia, dat instaat voor de uitvoering van onze web- en printopdrachten. De AFCI Locations Trade Show telt jaarlijks ruim 200 deelnemende filmcommissies van over de hele wereld. Aanwezig voor Location Flanders op de voorbije editie waren Jean-Pierre Drubbel (City Film Office Brugge), Ira Guilini (City Film Office Antwerpen) en Christian De Schutter (Flanders Image/Location Flanders). Location Flanders werd officiëel opgericht op 1 december 2008 door Flanders Image (VAF) in samenwerking met de Film Offices van Antwerpen, Brugge, Gent en Oostende. In de loop van 2009 traden ook Leuven en Mechelen toe. Als centraal filmloket houdt Location Flanders zich - in nauwe samenwerking met de diverse lokale Film Offices - bezig met het verzorgen van publicaties, het inventariseren van locaties en het ondersteunen van de lokale Offices.