Drie Marketing Awards voor Location Flanders in Los Angeles
19 april 2010
Location Flanders, het centrale filmloket voor Vlaanderen, heeft drie Marketing Awards gewonnen op de 25ste editie van de AFCI Locations Trade Show in Los Angeles. In de categorie ‘Best Website’ behaalde Location Flanders de hoofdprijs. De ‘Shooting Manual’, die eerder dit jaar verscheen, won de tweede prijs in de ‘Best Production Guide’ categorie en ook in de categorie voor 'Best Direct Marketing' werd een tweede prijs behaald. De Trade Show, die zaterdagavond eindigde, telde dit jaar 212 deelnemende filmcommissies.
De jury, samengesteld uit zowel vooraanstaande experts uit de marketing- en reclamesector als uit filmprofessionals uit de Los Angeles area, prees Location Flanders om haar eenvoudige, maar doeltreffende communicatie. De eerste editie van de ‘Shooting Manual’ was voor de jury meteen een schot in de roos. De Location Flanders website werd een schoolvoorbeeld genoemd van een heldere, gebruiksvriendelijke en toch aantrekkelijke webstek en ging daarom aan de haal met de meest gegeerde award.
Christian De Schutter van Location Flanders: “Ik ben natuurlijk trots dat zo’n jonge filmcommissie als de onze het haalt van grote en doorgewinterde organisaties uit Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, New York, enz. Het betekent voor ons een belangrijk schouderklopje, zowel voor de zes op dit ogenblik aangesloten Vlaamse filmsteden als voor het Location Flanders team in Brussel en het Antwerpse agentschap Mia, dat onze web- en printopdrachten uitvoert.”
De jaarlijkse AFCI Marketing Awards worden uitgereikt door de Association of Film Commissioners International. De Locations Trade Show, waarbinnen de prijsuitreiking kadert, vond plaats van 15 t.e.m. 17 april in Santa Monica, CA. Aanwezig voor Location Flanders waren Jean-Pierre Drubbel (Brugge City Film Office), Ira Guilini (Antwerp City Film Office) en Christian De Schutter (Location Flanders).
Location Flanders werd officiëel opgericht op 1 december 2008 door Flanders Image (VAF) in samenwerking met de Film Offices van Antwerpen, Brugge, Gent en Oostende. In de loop van 2009 traden ook Leuven en Mechelen toe. Als centraal filmloket houdt Location Flanders zich – in nauwe samenwerking met de diverse lokale Film Offices – bezig met het verzorgen van publicaties, het inventariseren van locaties en het ondersteunen van de lokale Offices.
Location Flanders wordt ondersteund door de Vlaamse Minister van Cultuur (via het Vlaams Audiovisueel Fonds) en de Vlaamse Minister van Toerisme (via het Kunststedenactieplan).