Ga verder naar de inhoud

Bram Coppens maakt speelfilmdebuut in de VS

27 juni 2014
De psychologische thriller Broken Vows wordt het speelfilmdebuut van de Vlaamse regisseur Bram Coppens die bij ons vooral bekend is met de korte film McDollars en van een reeks reclamefilms voor een aantal automerken en de nu al legendarische Adidas 'I am Brazuca' spot. De opnames gaan einde juli van start.
Wes Bentley (The Hunger Games, Interstellar en Knight Of Cups) en Jaimie Alexander (Thor, London Fields) spelen de hoofdrollen in een verhaal dat werd geschreven door James Agnew en Sean Keller die o.a. verantwoordelijk waren voor het scenario van Rage met Nicolas Cage. Producente is Wendy Benge (Life of Crime, Life After Beth) met Larry Ladove (The Butler) als executive producer voor Stonecreek Films. Broken Vows is het verhaal van Patrick Flynn (Bentley), een man achter wiens charme en charisma een diepe psychose schuil gaat. Als hij Tara Bloom (Alexander) verleidt, valt hij onmiddellijk voor haar schoonheid. Wanneer Tara hem laat vallen, geraakt hij verstrengeld in een spiraal van waanzin en begoocheling die uiteindelijk explodeert in een psychotische woede uitbarsting. Tara zal de kracht moeten vinden om Patrick te stoppen in zijn drang om haar liefde, haar familie en uiteindelijk ook haar leven te verwoesten. Naast de korte film McDollars is Coppens vooral bekend voor een reeks van commercials die hij voor o.a. het productiehuis Caviar maakte. Naast reclamefilms voor automerken als Toyota, Lexus en Rangerover, voor Dockers en de Stad Antwerpen, was hij ook één van de twee regisseurs die voor Adidas de 'I Am Brazuca' interactieve film en TV spot regisseerde die de officiële voetbal van het WK 2014 lanceerde. Het is de eerste, 360-graden film ooit die op YouTube werd gelanceerd. In de commercial zien we een aantal bekende voetballers (Link naar youtube).